SMS pazarlamanın geleceği
Son iki on yılda, SMS pazarlaması yaşamımıza o kadar kök saldı ki, onun olmadığı bir yaşam biçimini düşünmek için bile bir an durmuyoruz. Bununla birlikte, pazarlamacılar hala e-posta veya sosyal medya pazarlaması gibi diğer ana kanallara kıyasla SMS'ye yeterince önem vermiyorlar. Bu büyük bir hata! İşte SMS pazarlamasının geleceği hakkında bazı düşünceler:
• Temel Dijital Pazarlama Araçları
E-posta pazarlama uzun süredir dijital pazarlama kampanyalarının temel bir kanalı olmuştur. Ancak, sosyal medya pazarlamasının etkili hedefleme ve kişiselleştirme yetenekleri nedeniyle popülaritesi artmıştır. Öte yandan, SMS pazarlama aynı değeri ve etkiyi sunsa da, pazarlamacılar tarafından henüz tam olarak keşfedilmemiştir. Eğer SMS'yi pazarlama aracı olarak kullanmaya çekiniyorsanız, şimdi düşüncelerinizi gözden geçirmek için en iyi zaman olabilir. Neden mi? Çünkü SMS pazarlamanın dijital pazarlama stratejinize güçlü bir katkı sağlamak için artık harika bir platforma dönüştü.
• Cep Telefonlarının Zirvesi
İlk kullanıma hazır SMS telefonu 1993 yılında piyasaya sürüldü. Ancak cep telefonlarına olan hızlı geçiş, 1990'ların sonlarında daha kararlı mobil ağların yaygınlaşması ile gerçekleşti. 2000 yılında dünya nüfusunun yalnızca %12'si cep telefonu sahibiydi ve bu sayı sürekli olarak arttı. Günümüzde dünya genelinde 5 milyardan fazla cep telefonu abonesi bulunuyor. Bu istatistik, dünya genelindeki insanların %65'ten fazlasının bir şekilde bir cep telefonuna sahip olduğu anlamına geliyor. Akıllı telefon kullanıcılarının sayısı artsa da, hala cep telefonu kullanıcılarının %30'u internete bağlı akıllı telefonları olmasa da, SMS'leri alabilecekleri anlamına gelir.
• Sistem Gelişimi
SMS pazarlamanın ilk günlerinde, pazarlamacıları uygun kullanım konusunda yönlendiren neredeyse hiçbir düzenleme yoktu. Aslında, herkesin ücretsiz olarak kullanabileceği bir platformdu ve bu nedenle istenmeyen mesajlar yaygındı. Ancak günümüz dijital sahnesi, SMS'lerin sadece uygulanabilir bir pazarlama platformu değil, aynı zamanda gerçekten değerli ve etkili bir araç olmasını sağladı ve bu değişiklikler onu harika bir pazarlama aracı haline getirdi.
• Veri Gizliliği Düzenlemeleri
Dünya çapında pek çok düzenleme geliştirilmiş ve kabul edilmiştir, sadece iyi uygulamaları teşvik etmekle kalmaz, aynı zamanda veri gizliliğini korumak için de önemlidir. Bu düzenlemeler, insanların pazarlama mesajlarını almak için daha açık hale gelmesine ve aslında şu anda tüketicilerin %75'inin tercihlerine göre pazarlama mesajlarını almakta sakınca görmediklerini gösteriyor.
• Daha Düşük Maliyetler
21. yüzyılın ilk on yılında, tek bir kısa mesajın maliyeti 10 ila 20 sent arasında değişebiliyordu, operatöre bağlı olarak. Toplu SMS gönderen şirketler için maliyetler hızla birikti. Ancak zamanla çeşitli faktörler nedeniyle maliyetler düştü. Bugün, maliyeti etkin bir platform haline getiren sonsuz sayıda pazarlama paketi var ve bazıları mesaj başına maliyeti bir sente kadar düşürebiliyor.
Türkiye SMS Pazarlama Şirketi olarak, SMS pazarlama kampanyalarınızda başarı elde etmeniz için en iyi çözümleri ve ipuçlarını sunmak için çalışıyoruz. Pazarlama yolculuğunuzda sizi desteklemek ve müşterileriniz için olumlu bir deneyim sağlamak için buradayız. Akıllı ve profesyonel pazarlama deneyimini bizimle yaşayın ve pazarlama kampanyalarınızda yaptığımız yönlendirmelerin yarattığı farkı fark edin!
Tag