Yerleşim yeri belgesi ikametgah nereden alınır
İKAMETGAH NEREDEN ALINIR?
Geçmişte sadece muhtarlıklardan alınan ikametgah belgesini, günümüzde Nüfus Müdürlükleri ve e-Devlet yoluyla da almak mümkün. Müdürlüklerden nüfus cüzdanınızla alabileceğiniz ikametgah belgesini, e-Devlet uygulaması ile sıra beklemeden ve zaman kaybı yaşamadan edinebilirsiniz. Üstelik herhangi bir ücret ödemeyeceksiniz. Yurt genelindeki tüm Nüfus Müdürlüklerinden alabileceğiniz ikametgah belgesi için nüfus cüzdanınız yanınızda olması yeterli.
E-Devlet’ten ikametgah belgesi almak için ilk olarak (https://www.turkiye.gov.tr/nvi-yerlesim-yeri-ve-diger-adres-belgesi-sorgulama) adresinde bulunan “Kimliğimi doğrula” kutusuna tıklayın.
Sonraki sayfada T.C Kimlik No ve e-devlet şifresi ile giriş yapmanız gerekecektir. Eğer e-devlet şifreniz yoksa, en yakın PTT şubesinden 2 TL karşılığında alabilirsiniz. Sisteme giriş yaptıktan sonra açılan sayfada yer alan “yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum”a tıklayın ve sonrasında da devam et kutusuna tıklayın.
Yönlendirildiğiniz sayfada, kimlik bilgileriniz gelecektir. Sayfanın alt bölümünde yer alan “Belgenin Neden Verileceği” yere tıklayın ve hangi sebepten dolayı alıyorsanız onu işaretleyin. Sonrasında da doldurulması gerekli yerler karşınıza çıkarsa o bölümleri doldurun ve “sorgula” butonuna tıklayın. Bu işlemlerin ardından, karşınıza “ikametgah belgesi” çıktı görüntüsü gelecektir. Sağ üst köşede yer alan “Dosyayı İndir” yazısına tıklayın ve bilgisayara indirin. Sonrasında da çıktı aracından belgeyi çıkartabilirsiniz.