SMS’in Farkı Var!
E-Ticaret İşletmeleri için SMS Pazarlamasının 4 Faydası
İşletmeniz için SMS pazarlamasını kullanmak, daha yüksek geri dönüş oranlarından, müşterilerinizle ve hedef kitlenizle daha iyi etkileşim kurmaya kadar birçok fayda sağlar. Bunu zaten biliyorsunuz. Peki bu faydaların işletmenize tam olarak ne tür avantajlar sağlayacağını da biliyor muşununuz? Örneklerle açıklayalım:
1. Mobil kullanıcılar her zamankinden daha büyük.
2021 itibariyle dünya nüfusunun %67,1'inde cep telefonu var. Bu, 5,27 milyar insanın cep telefonuna erişimi olduğu anlamına geliyor ve birçoğu aktif olarak SMS kullanıyor ya da gün içinde gönderilen en az bir SMS’i okuyor. Daha fazla insan dijital teknolojiyi benimsedikçe, bu sayı da artmaya devam edecek.
Öncelikle cep telefonun artık sadece bir iletişim aracı olmadığını, günlük hayattaki birçok ihtiyacımıza cevap veren bir cihaz olduğunu bilmek gerekiyor. Cep telefonları üzerinden alışveriş yapmak da bu ihtiyaçlara dahil. Öyle ki, sadece son 6 ayda akıllı telefon kullanıcılarının yaklaşık %45’i mobil cihazları üzerinde çevrimiçi olarak alışveriş yaptı. Bu durum birçok mobil cihaz kullanıcısının telefonlarını zaten alışveriş merkezi olarak kullandıklarını gösteriyor ve bu da SMS pazarlamasını mükemmel bir strateji haline getiriyor.
SMS’in gücüyle ve doğru planlanmış bir SMS pazarlama yöntemiyle, milyonlarca insanı kurduğunuz sanal marketinizin ziyaretçisi yapabilirsiniz.
2. Müşteriler SMS mesajlarıyla daha fazla etkileşim kurar.
E-posta pazarlaması hala en etkili pazarlama biçimlerinden biri olmaya devam ediyor. Ancak, tüm zamanların en iyisi mi, değil. Bir E-postanın ortalama açılma oranı %20 iken, SMS mesajlarının açılma oranı çok daha yüksektir: %98 gibi . Bu da, gönderilen hemen hemen her kısa mesajın açıldığı ve SMS pazarlamasının diğer pazarlama yöntemlerine oranla çok daha etkili olduğu anlamına geliyor.
Gönderdiğiniz SMS’ler sadece açılmıyor aynı zamanda çok kısa bir süre içerisinde de okunuyor. Araştırmalar SMS’lerin %90 civarının alındıktan sonraki ilk üç dakika içinde okunduğunu gösteriyor. Bu da, SMS mesajlarına diğer pazarlama yöntemlerinde olmayan bir özellik veriyor: hız. Kısa mesajlar, ister kampanya veya indirim ister sipariş onay kodu olsun, müşterilerinize hızlı bir şekilde ulaşmak istediğiniz her konuda rakipsiz olarak size fayda sağlıyor.
Size, hangi müşteri iletişim yönteminde yanıt alma oranı en yüksektir diye bir soru sorulsa muhtemelen telefon aramaları yanıtını verirsiniz değil mi? Çünkü doğrudan ve anında olduğu için aklınıza bu gelebilir.
Ancak araştırmalar, SMS mesajlarına verilen yanıt oranlarının, telefon aramalarına verilen yanıt oranlarından %95 daha yüksek olduğunu gösteriyor. Kullanıcılar bir telefon aramasına cevap vermektense bir metne cevap vermeyi tercih ediyorlar.
SMS mesajları yalnızca daha fazla müşteriye ulaşmakla kalmaz, aynı zamanda daha fazlasının da ilgisini çeker. Müşterilerinize karşılık veremeyeceği düz metinler yerine daha interaktif ve onları markanızın içinde tutan mesajlar göndermeyi deneyin.
3. SMS pazarlaması ile daha entegre bir kitle oluşturabilirsiniz.
İşletmeler için çok sayıda pazarlama kanalı mevcuttur. Her ne kadar SMS pazarlaması en hızlısı ve hedef kitleye en çok ulaşanı olsa da markanızı sadece tek bir pazarlama kanalı üzerinden konumlamak zamanla sizi tekrara düşürür. Bu sebeple SMS pazarlama yöntemini markanızın diğer pazarlama kanallarına da entegre ederek tam kapsamlı bir pazarlama planı oluşturabilirsiniz.
Toplu SMS üzerinden yapacağınız basit bir pazarlama taktiği ile kurumunuzun sosyal medya hesaplarının duyurumunu yapabilir veya metin mesajları aracılığıyla, kullanıcıları e-posta bülteninize abone olmaya teşvik edebilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden yaptığınız kampanyaları yine SMS üzerinden duyurabilir ya da daha fazla gerçek ve hedef kitleniz olan takipçi kazanmak için kurumuzun sosyal medya hesaplarının duyurumunu yapabilirsiniz.
4. SMS’lerinizi hedef kitlenize göre özelleştirebilirsiniz.
Müşteriliniz kimlerden oluşuyor biliyor musunuz? Tek bir kelime ile hepsine müşteri ya da hedef kitle desek de aslında birbirinden çok farklı özelliklere sahip insanlardan oluşuyorlar. Bu sebeple de hepsini yekpare bir parça olarak düşünüp aynı mesajı göndermektense hedef kitlenizi segmentlere ayırarak gönderdiğiniz mesajlar çok daha işe yarar olacaktır.
Bu segmentleri kısaca açıklamak gerekirse:
- Demografi: Mesajlarınızı hedef kitlenizin yaşı, cinsiyeti, eğitimi, davranışına göre hedeflemelisiniz. Diyelim ki bir temizlik markasısınız ve kadınlara özel bir ürün çıkardınız. Bu ürününüzün duyurumunu demografi ayrımı gözetmeksizin yaparsanız müşteriniz olan ancak ürünün hedef kitlesi olmayan kişilere de bu mesaj gidecek ancak karşılığı olmayacaktır. Bu durum da zamanla hem gereksiz SMS gönderimi sebebiyle para kaybına hem de kendisiyle ilişiği olmayan ürün mesajlarını sıklıkla alan müşterinin bir süre sonra markanızla olan bağının kopmasına sebep olur.
- Konum : Mesajlarınızı coğrafi konuma göre farklılaştırın. Hava durumuna göre bile o konumdakilere özel olarak mesaj gönderimi yapabilirsiniz. Konum segmentini daha çok o bölgedekilere özel olarak özelleştirilmiş mesajlar atmak için kullanmalısınız. Böylece ülkenin ya da dünyanın farklı yerlerindeki müşterilerinize kendilerini özel hissettirebilirsiniz.
- Sipariş Geçmişi : Elinizde müşterilerinizin numarasından, yaşından veya nerede oturduğundan daha değerli olan, satın alma veya arama geçmişi verisi varsa işiniz SMS sayesinde çok daha kolay olacak. Belirli ürünleri aramış ya da sepetine atmasına veya incelemesine rağmen siparişini tamamlamamış müşterilerinize SMS üzerinden hatırlatıcı mesajlar atabilirsiniz.
Özetlersek,
SMS pazarlama, müşterilerinizle etkileşim kurmanın ve çevrimiçi işiniz için satışları artırmanın benzersiz bir yoludur. Yalnızca büyük bir kitleye erişmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda bu kitleye ulaşma hızınızı diğer hiçbir pazarlama yönteminde olmayan hızda gerçekleştirir. Açılma ve yanıtlanma oranı, gönderebileceğiniz herhangi bir e-postadan ve hatta yapacağınız bir aramadan bile daha yüksektir. Üstelik SMS pazarlama sayesinde diğer pazarlama yöntemlerine de olumlu yönde katkı sağlayabilir ve tüm pazarlama stratejinizi entegre edebilirsiniz.
Bütün yazıları okuduktan sonra SMS pazarlama yaparsam kesinlikle başarılı olurum diye düşünebilirsiniz ancak tıpkı diğer pazarlama stratejileri gibi SMS pazarlaması da ancak iyi tüm yönleri düşünülüp planlanırsa işe yarar. Müşterilerinize gönderdiğiniz metinler sıkıcıysa, çok sık aralıklarla gönderiliyor veya müşterilerinin ilgisi dahilinde değilse, ne kadar SMS gönderirsen gönder işe yaramayacaktır. Daha da kötüsü, işinizi kötü bir ışık altında düşünmeye bile başlayabilirler.
Pozitif düşünün, iyi analiz edin ve her yönüyle profesyonelce planlanmış bir pazarlama taktiği geliştirin, gerisini SMS’in farkı halleder.