2022-03-16 906

DİLLERİNİ BİLİYOR MUSUN?

DİLLERİNİ BİLİYOR MUSUN?

Her gün yeni bir pazarlama kanalı çıkmıyor. Bu sebeple de halihazırda olanları iyi ve etkili kullanmak gerekiyor. Bir önceki blog yazımızda SMS’in ve SMS pazarlamasının özellikle de e-marketing kuruluşları için neden hayati bir önemde olduğunu vurgulamıştık. Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi SMS, müşterilerinle iletişim kurabilmen için sadece bir araç. Bu aracı etkili hale getirmek ise sizin elinizde.

 

SMS pazarlama yurt dışında uzunca bir süredir kullanılsa da ülkemizdeki tarihi oldukça yeni. Ancak yeni bu yeni pazarlama kanalı yanında birçok soruyu da beraberinde getiriyor. En çok sorulan soruların başında da ‘’İyi bir SMS pazarlaması neye benziyor?’’ geliyor.

 

İyi Bir SMS Metni Neye Benzer?

 

Meselenin temeline inersek “iyi’’ neye benzer sorusunu ve bu soruya verilmiş olan binlerce cevabı buluruz. Bu cevaplardan biri ve bizce kabul edilen ‘’tek bir iyinin olmadığı’’ anlayışıdır. Her konu birbirinden bağımsızdır ve tek bir iyi anlayışı bu sebeple yoktur. Biz de sizin için ‘’iyi’’ tanımının SMS pazarlamada neye karşılık geldiğini araştırdık ve bulduk.

 

Halihazırda e-posta kullanıyor ve bunu da belirli bir standarta oturtmuş bir kurumsanız, e-posta için oluşturduğunuz tüm kalıpları orada bırakın. SMS ve SMS pazarlamasının dinamikleri e-posta ve pazarlamasından çok daha farklıdır. İkisinin de temelinde bilgilendirme varken SMS empati odaklı ve daha samimi olmalıdır. Müşterilerinizi birer robot gibi değil, birey olarak düşünmelisiniz. Abonelerinize, arkadaşlarınız ve ailenizle mesajlaştığınız şekilde mesaj atmalısınız.

 

Tabi bunu da belirli sınırlar dahilinde yapmalısınız.

 

Özetle, iyi bir pazarlama metin mesajının anatomisi şöyle görünür:

  • Kişiselleştirilmiştir: Tüm listenize aynı mesajları göndermeyi bırakın. Müşterilerinize isimleriyle hitap edin.

 

  • Grulandırın: Listenizi, müşterilerinizin kritik özelliklerine göre gruplara ayırın. Kime hitap ettiğinizin farkında olun.

 

  • Mesajlarınıza link eyleyin. Müşterilerinizi harekete geçiren kelimler kullanarak yönlendirin.

 

  • Onlardan olun: İnsanlara devlet dairesi resmiliğinde değil daha canlı ve samimi bir dille mesaj atın. Merak etmeyin, bu sizi ciddiyetsiz yapmayacak.

 

  • Karmaşık olmayın: Samimi bir hava yakalamak veya detay vermek için mesajlarınızı karmaşık hale getirmeyin. Doğrudan mesajı verdiken sonra destekleyici yönlendirmeler ile müşterileriniz sosyal medyanıza ya da internet sitenize yönlendirin. Gönderdiğiniz SMS bazen araç olmalıdır.

 

  • Uygun zamana dikkat edin: Müşterilerinizin en çok ne zamanlarda aktif olduğunu sosyal medya hesaplarınızdan ve internet sitenizden sağlayacağınız veriler ile öğrenip mesaj saatlerini onların yoğunlaştığı saatlerde veya gün içinde yoğunluğun en az olduğu saatlerde atmaya özen gösterin. Tabi bunu yaparken de saat 21.00’dan sonra mesaj atmamaya özen gösterin.

 

  • Özel günlere dikkat edin: Sadece milli ve dini bayramlarda değil marka konumlandırmanıza uygun olarak değişik ve eğlenceli özel günleri de kutlayın. Örneğin, Dünya Mutluluk Gününü kutlayın ve müşterilerinize onlarla ne kadar mutlu olduğunuzu söyleyin. 365 günün her biri için bir şey bulabilirsiniz emin olun.

 

  • Sizli bizli olmayın: Her ne kadar eski pazarlama taktiklerinin bir alışkanlığı olarak ‘Ne kadar resmi olursanız o kadar saygın olursunuz’’alışkanlığı devam ediyor olsa da artık bu anlayıştan sıyrılmak gerekiyor. Belirli kuruluşlar dışında müşterilerine kişisel veya genel olarak hitap ederken sizli bizli değil 1. Tekil şahıs ekiyle hitap edin.

 

  • Sıkmayın: Son ve en önemlisi de mesajlarınızın gönderim sıklığına dikkat etmelisiniz. Samimi bir dil yakalamış olsanız bile bu mesajların gönderim sıklığını olağandan fazla tutarsanız müşterilerinizin gözünde ‘’laubali’’ görülebilirsiniz.

 

Sonuç olarak, kolay gibi görülen ancak çok hassas ve detaylı bir süreç SMS pazarlama. SMS atmak saniylerinizi bile almaz ancak uygun hedefe uygun mesajı bulmak ve uçtan uca planlanmış bir SMS pazarlaması yapmak günler hatta aylar sürebilir.

 

Bu sebeple işe en basit temel adımları oluşturarak başlayabilirsiniz; müşterilerine onların diliyle oluşturulmuş bir SMS atarak...

Yorumunuzu bırakın

Destek Merkezi

Hizmeti kullanırken tüm soru ve sorularınıza cevaplar Destek Merkezi

DESTEK E-MAİL

Bize istediğiniz zaman e-posta gönderebilirsiniz eposta gönder

Çağrı merkezi

Müşteri hizmetlerinden herhangi bir yardım alın 08508400074