2021-11-05 1664

SMS Olmadan, E – Ticaret Olmaz!

SMS Olmadan, E – Ticaret Olmaz!

SMS Olmadan, E – Ticaret Olmaz!

E-ticaret ve SMS Pazarlama blog serisinin ikinci yazısı ile SMS Pazarlamayı doğru kullanarak kendi başarı hikâyelerini yazanları inceleyeceğiz. Hemen başlayalım!

Neden SMS Pazarlama ?
SMS pazarlaması, hala eski pazarlama yöntemini kullananlara ve ‘’neden hedef kitleme ulaşamıyorum, neden büyüyemiyorum?’’ diye soran kurumlar için önerebileceğimiz en etkili ve hızlı pazarlama yöntemi. Hatta o kadar hızlı ve etkili ki, telefon kullanım oranının yaygın olduğu dünyanın hemen hemen her ülkesinde, şirketler tarafından gönderilen SMS’ler dakikalar içinde hedef kitleleri ve müşterileri tarafından dakikalar içerisinde görüntüleniyor. Diğer pazarlama araçlarının ortalaması, SMS’in sahip olduğu bu hızın oldukça gerisinde.

Neden SMS olmadan E – Ticaret olmaz?
Bu sorunun cevabı aslında oldukça basit, iletişim olmazsa, ticaret de olmaz. Bir markayı, doğru hedef kitleyi belirlemeden ve doğru iletişim araçlarını kullanmadan büyütmek neredeyse imkansızdır. SMS, tam da bu noktada hedeflerine en doğru ve en hızlı şekilde ulaşmak istene kurumlar için kullanılabilecek en etkili yöntem olarak karşımıza çıkıyor. SMS pazarlamasının e-ticaret siteleri üzerindeki olumlu etkilerine üç etkileyici örnek ile yakından bakalım:
Cloudy’nin Hikayesi
Cloudy, 19 yaşındaki genç girişimci John Robb tarafından kurulan ve insanların daha rahat ve kaliteli bir şekilde uyuması amacıyla ürünler satan bir start-up kuruluşudur. John ürünlerini satın almış kullanıcılara ek olarak hedef kitlesini daha da büyütmek istiyordu. Bunun için de SMS pazarlamasını seçerek çok kısa bir sürede markasından düzenli olarak haber almak isteyen 133.000 yeni üye, geçmiş 7 aya oranla 12 kat daha yüksek bir yatırım geri dönüşü ve %16 oranında SMS büyüterek satışlarını artırdı.
310 Nutrition’un Hikayesi
310 Nutrition, temiz beslenmek isteyenlere özel olarak paketlenmiş gıda ürünleri satan bir sağlıklı beslenme kuruluşudur. Özellikle de öğünlerini hızlı ve sağlıklı bir şekilde tercih edenlere hitap eden bu marka yeni müşteriler bulmak ve pazardaki yerini sağlamlaştırmak için arayışa girdi. 310 Nutrition ekibi, bu arayış sonucunda SMS pazarlama yöntemini gündeme alıp kurumlarına uyarlayarak yeni bir pazarlama kampanyası denedi. Entegre bir sistem kurarak müşterilerine SMS üzerinden yeni ürünlerini pazarladılar ve mesajlarının sonuna kısa bir ‘’şimdi satın almak ister misin’’ sorusu ekleyerek yüzlerce yeni sipariş aldılar. SMS kanalı sayesinde haftada 100.000$’lık bir ek satış geliri elde ettiler ve yatırım getirileri 59 kat arttı.
UMZU’nun Hikayesi
UMZU, erkek ve kadınların hormonal dengelerini geri kazanmalarına yardımcı olan takviye destekleyiciler satan bir sağlık şirketidir. UMZU, yukarıdaki iki örnekten farklı olarak SMS pazarlamasını bir sağlık kuruluşu olmasının da etkisiyle farklı bir şekilde planladı. Müşterilerinin ürünleri satın almadan önce detaylı olarak araştırma yaptığını bildikleri için ürünlerini eğitici blog yazıları ile desteklediler ve gönderdikleri SMS’lere ürünleri hakkında hazırladıkları detaylı eğitici blogları da eklediler. Bu yöntem sayesinde aylık 87.000$’lık ek satış geliri elde ettiler.

Sonuç olarak:
Piyasayı doğru okuyarak ve SMS Pazarlamayı doğru kullanarak çok kısa bir sürede hedeflerine ulaşan bu markalar gibi siz de kendi başarınızı yazabilirsiniz. Bir yerden başlamak için hala vaktiniz var.

Yorumunuzu bırakın

Destek Merkezi

Hizmeti kullanırken tüm soru ve sorularınıza cevaplar Destek Merkezi

DESTEK E-MAİL

Bize istediğiniz zaman e-posta gönderebilirsiniz eposta gönder

Çağrı merkezi

Müşteri hizmetlerinden herhangi bir yardım alın 08508400074