2022-03-16 1209

KONUM TABANLI PAZARLAMA VE SMS

KONUM TABANLI PAZARLAMA VE SMS

Tam da bu noktaya devreye konum tabanlı pazarlama giriyor. SMS’in hızını ve erişim oranını konum tabanlı pazarlama ile birleştirerek sınırlı ancak çok daha verimli SMS pazarlama yapabilirsiniz.

 

Konum tabanlı pazarlama tam olarak nedir?

 

Konum tabanlı pazarlama, işletme sahiplerinin işletmelerini tanıtmasına ve tüketicilerin anlık konumuna dayalı yeni pazarlama teknikleri ve reklam kampanyaları sunmasına olanak sağlayan bir pazarlama konseptidir.

 

Konum tabanlı pazarlama yeni bir kavram değil, fakat hala oldukça işe yaradığı aşikar. Factual tarafından yayınlanan Location-Based Marketing Report’a göre, 10 pazarlamacının neredeyse 9’u konum tabanlı reklam ve pazarlamanın daha yüksek satışlarla sonuçlandığını, ardından müşteri tabanında %86 büyüme ve daha yüksek müşteri katılımı (%84) sağladığını belirtti.

 

Konum tabanlı pazarlamayı neden kullanmalısınız?

 

Basitçe söylemek gerekirse: Birçok insan akıllı telefonlara sahiptir. SMS istatistikleri gösteriyor ki , dünya çapında halihazırda 6 milyar insanın akıllı telefon kullanıyor ve bu kullanıcıların çok büyük kısmı da aktif olarak en az birkaç SMS alıyor ve okuyor. Hayatımızın dijitalleşmesi klasik pazarlama yöntemlerinin içeriklerini de değiştirip artık onları klasik olmaktan fazlasına zorlamaya başladı. Tüm tüketicileri tek bir kitleymiş gibi düşünen yöntemler yerine segmentlere göre farklı pazarlama taktikleri uygulayan yöntemler daha tercih edilir olmaya başladı.

 

Eminiz ki hiçbir markanın boşa harcayacak parası yok. Pazarlama gibi önemli bir konuda da ayrılan bütçeyi en verimli şekilde kullanmak her kuruluşun en önemli amacı arasında. Tam da bu sebeple, iyi planlanmış bir konum tabanlı pazarlama markanız için kesinlikle önerebileceğimiz pazarlama taktikleri arasında geliyor

 

Konum tabanlı pazarlama etkili midir?

 

Yukaruda da verdiğimiz istatistikte olduğu gibi 10 pazarlamacıdan neredeyse 9’u(%84) bir şekilde konum tabanlı pazarlama kullandığını söylüyor. Bu pazarlamacıların çoğu, müşteri deneyimlerini kişiselleştirmek ve markalar ile daha yüksek etkileşime sahip kitleler oluşturmak için konuma dayalı reklamcılığı kullanıyor. Yine aynı araştırmada pazarlamacıların 2022'de lokasyon bazlı pazarlama yöntemleri için 38,7 milyar dolarlık hacme sahip bir harcama yapacağı tahmin ediliyor. Bu yönteme bu kadar büyük miktarda para harcanmasının da tek bir sebebi var: İşe yaraması! MarTech verileri, pazarlamacıların %83'ünün kampanyalarının konuma dayalı pazarlamayla daha etkili olduğunu düşündüğünü gösteriyor .

 

SMS ile konum tabanlı pazarlama stratejileri

 

Gelelim konumuzun SMS ile ilgili olan kısmına. SMS ve SMS pazarlama yöntemlerinin avantajlarını önceki yazılarda detaylı bir biçimde ele almıştık. Kısaca, hatırlatmak için SMS’in ulaşım ve okunma hızının, diğer tüm iletişim ve pazarlama yöntemlerinden daha yüksek olduğunu söylememiz yeterli olacaktır.

 

Konum tabanlı pazarlama ile SMS pazarlamasının birlikte kullanımı özellikle de niş alanlarda ve daha yerel hedefleri olan markalar için en mantıklı ve avantajlı yöntem. Genele hitap ederek faha fazla görünürlük veya bilinirlik elde edilebilir ancak konumu ve kitleyi küçülterek aynı miktarda para ve efor ile genelden çok daha az ancak çok daha sadık bir müşteri kitlesi oluşturulabilir.

 

Bu yöntemi birlikte kullanmak için öncelikle bir altyapıya ve belirli verilere sahip olmalısınız. Hedef olarak belirlediğiniz kitleye ulaşmanın ve uygulayacağınız pazarlama yönteminin işe yarar olabilmesi için tamamlamanız gereken birkaç adım var.

 

Öncelikle:

 

Web kayıt formunuzu kullanın

 

Markanız için tasarladığınız internet sitesinde ürün gönderimi ya da bildirimler için oluşturduğunuz bir müşteri kayıt formuna sahip olmanız gerekmektedir. Bu kayıt formuna bölge, şehir veya semt gibi seçenekler koyarak müşterilerinizin kaydını oluştururken onların genel konum bilgilerine de sahip olmuş olursunuz. bölümlere ayırmanıza yardımcı olacak alanları kolayca ekleyebilirsiniz. Bu bilgileri topladıktan sonra, listenizi konuma göre bölümlere ayırmanız yeterli olacaktır.

 

Konum tabanlı pazarlama riskli mi?

 

Öncelikle söylemeliyiz ki, pazarlama ya da daha genel olarak ticarette risk her koşulda var olan bir durum. Bu yüzden riskin olmadığı bir alan yok. Pazarlama da riskn büyük olduğu bir alan. Ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi genel hedef kitleye uygulanan pazarlama yöntemlerine oranla çok daha az riske sahip ve daha verimli.

 

Unutulmamalıdır ki müşteriler her zaman markaları ile daha kişisel bir deneyim yaşamak isterler, özellikle de sadık müşteriler kendilerinin markaya gösterdiği ilginin karşılığı olarak markalardan daha özel bir yaklaşım bekler. Bunun yanında ister sadık ister pasif olsun tüm müşteriler kendileri ile ilgili olmayan SMS gürültüsü yerine sadece kendilerini ilgilendirenlerle ilgilidirler.

 

Bu gerçeklerden yola çıkarak konum tabanlı pazarlama yöntemlerini SMS aracılığı ile kullanmanın artılarına ve yaratabileceği bazı olumsuz eksilerine de değinmek isteriz.

 

Artıları

 

  • Alakalı içerikler : Müşterilerin sadece ilgi alanına uygun ve kendisini ilgilendiren ürün, konu ya da bilgilere maruz kalır. Kişiselleşen SMS’ler kendisine verilen değeri vurgular ve marka sadakati açısından bir eşik aşılmış olur.

 

  • Müşteri etkileşimi oluşturun : Anlık ya da belirli bir zaman için geçerli kampanyalardan anında haberdar olur ve harekete geçerek almak istediğiniz etkileşimi kısa bir sürede size verir.

 

 

  • Satışları artırın : Doğru içerikle oluşturulmuş ve doğru hedef kitleye yapılmış olan kampanya satışların artmasında büyük rol oynar.

 

  • Başlaması kolay : SMS’in hızı ve erişilebilirliği sayesinde istediğiniz anca çok az bir maliyetle kampanyanıza kolayca başlayabilirsiniz.

 

 

  • Telefonu olan herkesle konuşabilirsiniz : Mobil pazarlama yöntemleri coğunlukla internet tabanlı uygulamalar üzerinden gerçekleştirilirz. SMS ile yapılan konum tabanlı pazarlama ile internet olsun veya olmasın cep telefonuna sahip herkese kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

 

Eksileri

 

  • Spesifik olması gerekir : Listenizi oluştururken titiz olmalısınız. Doğru bir şekilde oluşturulmamış listelerle yapılan pazarlama teknikleri istenilen sonucu veremeyebilir. Bu sebeple oluşturduğunuz listeleri güncel tutmanız gerekmektedir.

 

  • Rahatsız edici olmamalı : Bazı tüketiciler kendilerini aşırı hedeflenmiş hissettiklerinde rahatsız olabilir. Aynı şekilde gönderim sıklığı iyi ayarlanmadığı taktirde potansiyel bir müşteriyi kaçırabilirsiniz.

 

 

 

Özetle, teknolojinin bize sağlamış olduğu bazı fırsatları, müşterilerin de rahatsız olmayacağı hatta doğrudan muhattap alındığını düşünerek marka ile pozitif bir ilişki kurabileceği şekilde kullanarak başarılı pazarlama kampanyaları mümkün.

Yorumunuzu bırakın

Destek Merkezi

Hizmeti kullanırken tüm soru ve sorularınıza cevaplar Destek Merkezi

DESTEK E-MAİL

Bize istediğiniz zaman e-posta gönderebilirsiniz eposta gönder

Çağrı merkezi

Müşteri hizmetlerinden herhangi bir yardım alın 08508400074